We will zoek it out ourselfs - Reisverslag uit Djibouti, Djibouti van Marieke Faber - WaarBenJij.nu We will zoek it out ourselfs - Reisverslag uit Djibouti, Djibouti van Marieke Faber - WaarBenJij.nu

We will zoek it out ourselfs

Door: Mariek

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Februari 2010 | Djibouti, Djibouti

Heeey Lezers!!

Ik ben nu 5 dagen hier in Copenhagen ( ja dat schrijf je hier met een C) en het is heeeel mooi hier. En gelukkig ook erg gezellig met de andere meiden.En dat is maar goed ook, want we zijn bijna de hele dag samen. Veel (buitenlandse) studenten hebben we nog niet gezien, op de campus zijn tot nu toe geen wilde feesten losgebarsten en ook op school is het nog zeeeer rustig, aangezien het vakantie is voor de Deentjes. De school zit midden in het centrum,heel leuk, maar wel afleidend natuurlijk:) We hebben wel wat problemen met onze buddy gehad. Die had zich namelijk ontheven van haar verantwoording om onze sleutels alvast op te halen/ons van het station af te halen/ ons Burgerservicenummer te regelen en ons rond te leiden. Het bleek een tienermoeder te zijn die het toch maar niet zag zitten onze buddy te worden, dus zaten wij met de gebakken peren. Maar goed, we will zoek it out ourselfs, en daar blijken we nog best goed in te zijn. Okay, af en toe een verkeerd busje, of treintje gepakt, maar we leven in alle 5 nog, dus niemand kwijt geraakt ofzo..Ook zijn we gister bij Ikea een compleet nieuwe inboedel gaan halen. Blijkt dus gewoon priiimaa te gaan om met een wasmand,prullebak,nachtkastje, douchegrodijn,badkamermeubel, wanddecoratie (placemats) en spiegel in de bus, trein en nog een bus te stappen!! Heeerlijk;)
Het Engels spreken gaat wel steeds beter, maar de fouten die worden gemaakt zijn vaak ook wel heeel leuk!
Eergisteren in de klas wilde ik zeggen "Dat is gewoon een mening" maar ik zei "Thats just a meening" Tja, soms kom je dr even niet op he:P En in Zweden denken ze nu waarschijnlijk dat wij in Nederland een hele rare landelijke lekkernij hebben; ik moest stamppot uitleggen, maar hij vond "mashed potatoes with vegetables and garbage" niet heeeel lekker klinken.Gek. Verder hebben wel hele lekkere warme handshoes mee.
Nou, wij gaan nu weer gezellig met zn vijven koken in onze 5-sterren keuken. Schrijf misschien later wel weer wat!
xx

• 04 Februari 2010 - 17:01

One Of The Koopi's:

Leuk stukje Marieke speaking;)..
    See you zooo

• 04 Februari 2010 - 20:39

2nd Of The Koopi's:

hahaha je had eigenlijk de andere geniale zinnen ook even moeten opschrijven :P

doen we nog wel :D die moeten we niet vergeten! (don't forget your handshoes tomorrow) hahah

• 04 Februari 2010 - 21:38

Rik:

hee gek, leuk iets van je te horen, nog 4 daagjes dan ga ik ook, spannend hoor... mischien nog een x skypen van indo naar denemarken, te grappig...

liefs

• 05 Februari 2010 - 00:48

Gert:

Leake verhalen!
    Klinkt gezellig!
    Hebben ze daar ook veel "hard en dishes deseases"?
    X
    Gert

• 05 Februari 2010 - 16:42

Ariel:

gezellig zo,n verhaaltje.xx

• 06 Februari 2010 - 13:44

Carla (moeder Jorind:

Hoi Marieke, wat leuk om jullie belevenissen door jouw ogen te zien. Komisch verhaaltje hoor, pas op dat je de handshoes niet kwijtraakt met die kou!

• 09 Februari 2010 - 18:06

Ellen:

Wat een leuk stukje!
    Het lijkt me best wel spannend een studie daar te volgen. Het lijkt me ook best wel moeilijk sommige dingen te vertalen.Zelfs het engels van Gert begreep ik niet! Groetjes Ellen

• 12 Februari 2010 - 15:11

Anne Doornbos:

Hallo Marieke, Danique, Sofie, Jorinde en Vera!

Jullie redden je prima zo te lezen en het engels dat is echt een kwestie van veel praten.
    Wij hebben inmiddels 8 studenten uit Denemarken hier, ook erg leuk, vooral om ze te horen over de NL voedingsmiddelen, met name brood.
    Heel veel plezier daar en alvast een fijn weekend!
    groeten uit Amsterdam